0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

19. 4. 2015

Tusk (2014)


Máte rádi mrože? Tak si dávejte dobrý pozor, aby jej z vás někdo nechtěl udělat!

Podcaster Wallace se vydává do Kanady, aby zde pořídil interview s mladíkem, jehož video se stalo hitem internetu. Po svém příletu však zjistí, že rozhovor nelze uskutečnit a tak se chce zklamaný vrátit zpátky domů. Na záchodcích jedné z restaurací ho však zaujme připíchnutý dopis neznámého námořníka, který je ochotný vyprávět své dobrodružné příběhy. Wallace vycítí šanci a rozhodne se starého podivína navštívit v jeho domě na samotě. Netuší však, že se dostal do spárů šíleného psychopata, který hodlá stvořit lidského mrože a on se právě stal vhodným kandidátem…



Český název: Mroží muž
Režie: Kevin Smith
Rok výroby: 2014
Délka: 102 min
Země: USA

Hrají:
Justin Long…(Wallace Bryton)
Michael Parks…(Howard Howe)
Genesis Rodriguez…(Ally Leon)
Johnny Depp…(Guy Lapointe)
Haley Joel Osment…(Teddy Craft)
…a další



Ti co mě znají trochu lépe z hororových stránek, vědí, že jsem velkým fandou nejrůznějších bizarních/morbidních snímků a tak jsem si samozřejmě nesměl Mrožího muže nechat ujít. Slyšel jsem na něj sice různorodé ohlasy, ale jelikož tento film mnozí dost často přirovnávají k mému oblíbenému The Human Centipede neodolal jsem. Bohužel jsem dost zklamán z toho co mi zde bylo nabídnuto, protože ačkoliv je Kevin Smith velice dobrý režisér, tak na Toma Sixe nemá ani omylem (tím myslím jeho ujetost a zvrácenou představivost). Popravdě se ani moc nedivím, že Johnny Depp nechtěl, aby jeho jméno figurovalo v závěrečných titulcích. Vlastně ani moc nechápu, proč se zde rozhodl účinkovat – no málem jsem jej ani nepoznal.

Tusk určitě nemá nezajímavý děj, ale vlažné (skoro) až uspávající tempo zvláště v první polovině filmu, mě dost nudilo. Nepomohly ani rádoby vtipné hlášky/narážky, kterými se nás snažil scénárista potažmo Justin Long uchlácholit. Každopádně ta vyzváněcí mobilní melodie (The Margarita Song) byla dost chytlavá. Pořád jsem tak nějak zůstával v očekávání, kdy se konečně dostaneme k těm nechutným, bizarním scénám, ale jaksi se u mě minuly účinkem. Ten na první pohled gumový kostým mrože a useknutá noha zabořená v ledu – To mělo být ono??? Hm tak já jsem jaksi zvyknutý na trošku jiný (lepší) level. Chyběly mi tu všechny ty sračky, zvratky, vyvřelé střeva, lidský řev a utrpení…Prostě Kevin Smith zůstal jen u samotné myšlenky, kterou nedokázal lépe zužitkovat.

Justin Long se sice snažil v tom svém mrožím kostýmku hekat, co to jen šlo, ale jaksi jsem mu tu jeho bezmocnost nevěřil. To už mě víc přesvědčil svým zklamáním, že mu jeho děvče nechce vyhonit. Prostě a jednoduše, měly se zde mnohem více zapojit emoce, jenže to by se muselo někomu chtít. Tusk na mě po celou dobu působil hodně rozpačitě, jakoby si režisér říkal, jestli už nezašel moc daleko a přitom byl teprve na prvním rozcestí v putování za uznáním a dobrou podívanou. Musím ho ovšem pochválit za obsazení Genesis Rodriguez, protože tahle klisnička byla vážně k sežrání. Jen škoda, že si v těch postelových scénách trochu více nezaskotačila. Určitě by to nebylo na škodu. Takže v konečném zúčtování musím jít na slabý průměr, který dávám opravdu jen se zatnutými zuby.


Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat