0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

14. 4. 2015

Nightwatch (1997)


Práce hlídače mrtvých těl není zrovna moc dobrý job. O čemž se velmi rychle přesvědčí Ewan McGregor, který se dostane do hledáčku sériového vraha.

Martin se během studií práv rozhodne vylepšit svůj rozpočet a tak přijme práci hlídače v nemocniční márnici. Ze začátku má z nového místa trochu obavy, ale postupem času si na něj začne zvykat. Kanadský žertík jeho přítele Jamese však odstartuje doslova lavinu potíží, které náhle obklopí Martina. Nejenom že jej začne otravovat pouliční šlapka, se kterou se jednou sešel, ale začne mít problémy i se svou přítelkyní, má podivné vidiny a zaměstnanci nemocnice jej začnou mít za blázna. Nemá ani tušení, že se dostal do hledáčku sériového vraha, který vraždí mladé ženy a vše se snaží hodit právě na něj. Policie z něj udělá hlavního podezřelého a tak mladému hlídači nezbývá nic jiného, než se pokusit očistit své jméno. 



Český název: Hlídač mrtvých
Režie: Ole Bornedal
Rok výroby: 1997
Délka: 101 min
Země: USA

Hrají:
Ewan McGregor…(Martin Bells)
Patricia Arquette…(Katherine)
Josh Brolin…(James Gallman)
Lauren Graham…(Marie)
Nick Nolte…(inspektor Thomas Cray)
Brad Dourif…(doktor)
…a další



Vskutku zajímavý námět a především místo kde se odehrává vše důležité – přesně to byli dva hlavní faktory, které mě na tomto filmu lákali asi nejvíce. S výpomocí v márnici mám své vlastní zkušenosti a už bych do toho asi podruhé nešel. Každopádně mě podobná místa coby zarytého hororového fandu vždy fascinují. I proto jsem očekával solidní atmosférickou podívanou, které se mi ovšem dostalo jen v opravdu chudobné míře. Což mě docela zklamalo, protože potenciál k lepší show by se tu určitě našel.

Potemnělé chodby nemocnice, mrtvoly, samota a strach: to všechno přímo vybízelo k vytvoření parádní atmosféry, jenže to by museli tvůrci více zapracovat na lekacích scénách a vygradovat napětí. Jenže to se jim moc nedařilo. Za vůbec nejlepší považuju ony hlídačovy pochůzky po nemocnici a jeho zkracování dlouhé chvíle. Chvílemi jsem nevěděl, jestli není hlavní hrdina zhulený, ale McGregor svou roli zvládl na výbornou. S výpomocí hudebního doprovodu se přece jenom objevily i velice solidní pasáže. Navíc, když k tomu tvůrci přidali i několik humorných situací (viz scéna z restaurace), nebo dramatické vsuvky smrti prostitutek, rozhodl jsem se prostě to průměrné hodnocení dát.

Rovněž mě potěšila i účast několika známých tváří v čele s Noltem, nebo Dourifem, leč tito pánové nepřidali nic nadstandartního, za což bych je mohl vychvalovat do nebes. Šedý průměr předvedly i jejich kolegyně Lauren Graham a Patricia Arquette. Ty však nedostaly moc prostoru předvést co v nich je. Nightwatch tak sice nedopadl úplně nejhůře, ale měl rozhodně navíc. Bohužel velmi brzy se mi vykouří z hlavy a sám nevím, jestli se na něj ještě vůbec někdy podívám znovu. Snad jen kvůli těm „Himalájím“…


Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat