0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

29. 2. 2024

Vampyre Nation (2012)

Hrozí válka mezi lidmi a upíry. Nyní jim však cestu zkříží nový nepřítel a jedinou šancí na přežití je začít spolupracovat…

Upíři se skrývali po staletí ve stínech a živili se lidskou krví. Když jejich existence vyšla před několika desetiletími najevo, lidskou populaci to pobouřilo a započali boje. Nakonec nastal křehký mír a upíři byli doslova „nahnáni“ do strážených oblastí v Bukurešti. Krevní náhražky, které dostávali od vlády, jsou však nyní někým záměrně kontaminovány a vzniká nový druh „létajících zabijáků“, kteří vraždí jak upíry, tak obyčejné lidi a schyluje se k válce. Té chce zabránit inspektor Nikolai, který je nucen spolupracovat se sourozenci Celeste a Johnnym a jeho přítelkyní Katyou (lovci upírů) avšak sami proti novým mnohem silnějším protivníkům nemají šanci. Jejich jedinou možností je oslovit samotné upíry a společně bok po boku čelit novému nepříteli…



Český název: Národ upírů

Režie: Todor Chapkanov

Rok výroby: 2012

Délka: 85 min

Země: USA

Alternativní název: True Bloodthirst

 

Hrají:

Andrew Lee Potts...(Johnny Harker)

Heida Reed...(Celeste Harker)

Claudia Bassols...(Katya)

Ben Lambert...(Nikolai)

Neil Jackson...(Derricks)

Roark Critchlow...(Kovacs)

...a další


Má cestovatelská sezóna již brzy započne a i letos mám v plánu navštívit mimo jiné pár evropských destinací. Jednou z nich bude i Bukurešť a Transylvánie (nějaké ty hrady, památky) a tak jsem si záměrně vybral film (který se měl údajně odehrávat v této lokalitě – už jen pro načerpání inspirace, o upíry ani tak nešlo). Jaké bylo však mé zklamání, když jsem zjistil, že film se natáčel v Bulharsku a o Bukurešť ani nezavadil. Blbec jsem si to mohl zjistit daleko dříve a ušetřil bych si drahocenný čas.

 

Už během úvodních titulků naskočila nechvalně proslulá dvojka - UFO Films a Syfy, takže mi bylo jasné, že tady půjde jen o další levnou céčkovou záležitost a tak tomu i skutečně bylo. Děj samotný je jen čistá fantasmagorie tvůrců, kteří se ani moc nesnažili zakrývat mrzký rozpočet, nabídli nám předpotopní digitální efekty, hromadu nezáživných a trapných dialogů a scén, okořeněné o pár pěkných „hereček“, rádoby drsných chlapíků a keců o integraci upírů do lidské společnosti.

 

Je však potřeba říci, že vyložená ztráta času to taky nebyla. Pár dobrých akčních pasáží by se tu našlo – těch opravdu dobrých však bylo jako šafránu. Asi nejvíc mi vadili ty srdceryvné kecy a chvílemi jsem si připadal jak při sledování nějaké romantické telenovely – lidská žena se zamiluje do upíra – to vadí jejímu bráchovi, polda má k upírům taky kladný vztah – někomu možná i nějaká ta slza ukápne, ale mě to vyloženě sralo. Viděl jsem však i ještě mnohem horší filmy s upíří tématikou.


Hodnocení:

30% 

Žádné komentáře:

Okomentovat