0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

13. 5. 2023

Prey (2022)

Indiánská léčitelka a nezkušená lovkyně se musí postavit mimozemskému Predátorovi v souboji na život a na smrt…

Děj filmu se odehrává roku 1719 na Velkých pláních, kde žije mladá dívka – léčitelka Naru v jednom z kmenů komančů. Ta by se ráda vyrovnala svému bratrovi Taabemu a ostatním mužům z kmene a stala se rovněž uznávanou lovkyní. Společně se svým psem Sarii se během toulek po lese a sbíráním plodů a bylinek, učí zacházet se zbraněmi. Jednoho dne si všimne podivného úkazu na obloze, který ji znepokojí. Kromě nebezpečné pumy, velkého medvěda či francouzských kolonizátorů – lovců bizonů, totiž její kmen začne ohrožovat i něco mnohem nebezpečnějšího. Něco, co nepochází z naší planety. Mimozemský Predátor vlastnící vyspělou technologii a zbraně, který přišel na Zemi lovit, se záhy ukáže jako nezastavitelný a téměř neviditelný stroj na zabíjení. Naru je však stejně odhodlaná a rozhodne se novému protivníkovi postavit v souboji na život a na smrt… 



Český název: Predátor: Kořist

Režie: Dan Trachtenberg

Rok výroby: 2022

Délka: 99 min

Země: USA

 

Hrají:

Amber Midthunder...(Naru)

Dakota Beavers...(Taabe)

Dane DiLiegro...(Predator)

Stormee Kipp...(Wasape)

Bennett Taylor...(Raphael Adolini)

Mike Paterson...(Big Beard)

...a další


Predátoří sérii mám docela rád, stejně jako tu Vetřelčí, takže jsem se na tento nejnovější přírůstek docela těšil. První a druhý Predátor patří mezi moje nejoblíbenější filmy, Predators a Evoluci řadím spíše mezi průměrné kousky a po zhlédnutí Kořisti musím uznat, že ta je někde mezi nimi. Sledování tohoto filmu jsem si docela užil, spousta nápadů a scén se mi líbila (stejně jako hlavní hrdinka), ale dá se tu narazit i na několik tvůrčích kiksů, nepříliš povedených digitálních efektů (hlavně u zvířat) a samotný závěr byl taky spíše úsměvnou záležitostí, než abych u něj oněměl úžasem nad jeho provedením.

 

Určitě jsem neměl problém se zasazením děje mezi indiány, francouzské kolonizátory a lovce bizonů – nádherná kanadská příroda nikdy nezklame. Sice trošku pochybuju, že to u Komančů takhle fungovalo (ale já mezi nimi nikdy nebyl, takže nemůžu soudit), ale to je vedlejší. Tady šlo hlavně o Predátora a jeho lovecký apetit. Nejprve musíme překousnout pár soubojů s digitálními zvířaty (ty bohužel moc dobře udělané nebyli), abychom se následně přenesli k masakrování lidí. A to už šla kvalita filmu nahoru. Gore tu bylo dost, stejně tak krve, useknutých končetin – hlav, jo to jsem si opravdu liboval a vrněl blahem.

 

K vytvoření potřebné atmosféry pomáhal i solidní hudební doprovod a slušná porce brutality. Když k tomu připočítám i pohlednou představitelku hlavní hrdinky, měl bych být sakra spokojený. Jenomže samotný závěr na mě zas až tak úžasný dojem neudělal. Přišlo mi to zbrklé, Predátor se choval jako blbec a mladá indiánka najednou rovněž dostala téměř nadlidské schopnosti, hlavně se až neskutečně rychle naučila porozumět cizím technologiím, které dosud neznala. Ale srát na to.

 

Líbilo se mi i několik odkazů na předešlé filmy (hlášky z jedničky, zbraň ze dvojky). Jako celek to rozhodně bylo lepší než Predators či Evoluce, ale k prvním dvěma dílům se to nepřiblížilo. Přestože to mnoho lidí tvrdí. Já zůstávám při zemi. Určitě jde o lehce nadprůměrnou záležitost, která nám nabídne několik povedených scén i tvůrčích myšlenek, ale má to i své zápory.


Hodnocení:

60% 

Žádné komentáře:

Okomentovat