0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

27. 6. 2014

Slither (2006)


Pěkně slizká úchylárna plná černého humoru a všelijakých nechutností…

Blízko malého městečka spadne malý vesmírný objekt, z jehož útrob vyleze podivný slizký zárodek. Ten zaútočí na Granta, jenž brzy začne pozorovat ve svém těle první změny a navíc má stále větší chuť na maso. Vše se zprvu snaží ututlat před svou ženou Starlou, ale jeho metamorfóza má rychlý spád. Místní šerif Bill musí mezitím začít řešit narůstající počet „mizících“ zvířat z okolních farem. Grant se přestává ovládat a zvířecí maso mu už nestačí. Jednoho večera napadne svou ženu, ale díky policii se jí podaří přežít. Společně s šerifem a jeho týmem se vydává po manželových stopách, který se stále více proměňuje ve slizkou zrůdu. Nikdo z nich však netuší, že po celém městečku mezitím propukla „epidemie“ a většina obyvatel se proměnila díky stovkám malých „slimáků“ v chodící mrtvoly lačných po krvi a čerstvém mase. 



Český název: Slimák
Režie: James Gunn
Rok výroby: 2006
Délka: 95 min
Země: Kanada / USA

Hrají:
Nathan Fillion …(Bill Pardy)
Elizabeth Banks …(Starla Grant)
Tania Saulnier …(Kylie Strutemyer)
Michael Rooker …(Grant Grant)
Gregg Henry …(Jack MacReady)
…a další

Tento film mám doma už hodně dlouho, ale pořád jsem jej odkládal (vlastně ani nevím proč). Jelikož jsem si o něm moc informací dopředu nepřečetl, očekával jsem další „slimáčí attack“. Proto jsem nestačil zírat, jak jsem se šeredně pletl. Slither je svým způsobem dobrý scifi horror říznutý černou komedií, ale našel jsem tu i několik rušivých elementů, které mi na něm trochu vadili. Začátek se nese v trošku nudnějším tempu a popravdě mi tu moc postav sympatických nebylo (starosta byl samozřejmě nejlepší), ale postupem času a především s příchodem „nechutných“ efektů se to začalo zlepšovat. Atmosféra gradovala, mord scény se nesly v humorném duchu a „invaze malých slizkých tvorů“ konečně nastartovala i napětí. 



Asi nejvíc mě uchvátilo ono „buranské“ podání v jakém se nám presentovala valná většina děje i samotné hlášky „Chtěli mi vlézt do huby…“ - Gregg Henry exceloval na plné čáře a doslova jsem si jeho postavu zamiloval. Jen jsem po celou dobu očekával, že to pořádně rozjede i Elizabeth Banks, leč marně. Ta se po úvodu stáhla lehce do pozadí, což byla škoda. Tvůrcům však přičítám k dobru onen pokus o vysvětlení (proč se tohle všechno vlastně začalo dít) – flashback byl dobrý a ona spižírna ve sklepě mi taky tak trochu zahoupala žaludkem.


Co mi však vadilo asi nejvíc (ale to je jen můj pocit), že mi to až moc začalo připomínat zombie žánr, který nemám rád. Samozřejmě, že tady šlo hlavně o mimozemské zárodky v tělech lidských hostitelů, ale samotný závěr se mi moc nelíbil. Samozřejmě že po stránce efektů to ušlo, milovníci nejrůznějších bizarností a nechutností si přijdou na své, ale já jsem přece jenom očekával ještě nějaké vyšperkování. I přesto jde však určitě o minimálně průměrnou podívanou, která rozhodně není ztrátou času. Takže můžu doporučit.


Hodnocení:
60%

Žádné komentáře:

Okomentovat