0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

16. 6. 2014

My Bloody Valentine (2009)


Šílený horník je zpět a rozpoutá další krvavý Valentýn…

Mladý Tom Hanniger zaviní zavalení důlní šachty, při které zemře několik horníků a jeden skončí v kómatu v nemocnici. Přesně po roce na den svatého Valentýna se Harry Warden na nemocničním lůžku probudí a rozpoutá krvavou lázeň. Vyvraždí většinu lidí na klinice a následně i skupinu teenagerů, kteří si v dole chtěli udělat párty. Té se zúčastnil i Tom se svou přítelkyní Sarah a Axel. Sice se jim podařilo přežít, ale odnesli si z oné noci trauma po zbytek života. Nejhůře dopadl Tom, který následně na několik let zmizel z města. Nyní po deseti letech se Tom do  Harmony vrací, aby prodal důl. Jeho otec zemřel, Sarah se provdala za Axela a obyvatelé jej nesnáší. Takže se snaží vše rychle vyřešit a zase zmizet. Jenomže společně s ním se probouzí k životu i hrůza z minulosti. Opět začnou brutálně umírat lidé a za všechno prý může postava v hornickém oblečení a s krumpáčem v ruce. Zemřel skutečně Harry Warden té noci, nebo se znovu vynořil z hlubin, aby dokonal svou pomstu? Nebo za vším stojí někdo jiný…?



Český název: Krvavý Valentýn
Režie: Patrick Lussier
Rok výroby: 2009
Délka: 101 min
Země: USA

Hrají:
Jensen Ackles …(Tom Hanniger)
Kerr Smith …(Axel Palmer)
Jaime King …(Sarah Palmer)
Tom Atkins …(Jim Burke)
Betsy Rue …(Irene)
…a další

Tak jsem to dneska vzal pěkně jedním vrzem a po původním My Bloody Valentine (1981) jsem si pustil i následný remake. Když to před lety dávali v kině, šel jsem celý natěšený na 3D, ale popravdě jsem si toho moc nepamatoval. Dali jsme předtím pár piv a panáků a víc než polovinu filmu jsem potom prospal. Takže jsem si musel film obstarat jinak. Je sice pravda, že to 3D zpracování na mě tehdy docela zapůsobilo, hlavně tedy začátek filmu, pobíhající nahá holka (Betsy Rue je dobrá rajda), ale potom už jsem z toho moc velký prožitek neměl. Doma u PC jsem si tak nemohl naplno užít efekty, ale myslím, že to ve finále ani moc nevadilo. Příběh jako takový totiž moc záživný nebyl. Původního snímku se to drželo jen okrajově (což by ani tolik nevadilo), některá jména zůstala stejná a rozhodně se přitvrdilo, jenže to všechno na úkor atraktivity.



Pokud totiž vezmu v potaz, že na to dostanete docela slušnou sumičku (jo jasně 15 mil. dolarů není zas závratná částka), očekával bych, že tvůrci nevrazí všechno jen do 3D efektů a známé tváře Jensena Acklese. Pořádnou atmosféru aby tu člověk pohledal, pokud tedy nepočítám samotný začátek, který ovšem strašně rychle odbili – což o to ta krvavá lázeň byla pěkná, leč většina důležitého šla mimo záběr kamery. Na diváka tak zbyla už jen ta spoušť. I proto jsem přijal s povděkem onu šukací scénu v motelu a následné pobíhání odhalené blondýny. Jenže potom jakoby se atmosféra a napětí vytratili do ztracena, stejně jako svištící krumpáč. Na scénu přichází vztahy jednotlivých postav, hádky, výčitky a já začal pociťovat nudu.


Tu sice tu a tam vystřídá zase chvilka napětí – to když dojde k další mord scéně, nebo honičce, ale jinak začalo tempo příběhu dost stagnovat. Osobně si myslím, že tu stopáž mohli trochu zkrátit. Samotný závěr potom dost zklamal. Očekával jsem pořádné vyvrcholení (a to i přesto, že jsem dneska viděl již původní film), ale nic nervy drásajícího nepřišlo. Neuspokojilo mě ani ono finální vysvětlení. Pokud tedy mám srovnávat oba filmy, tak přece jenom nakonec o fous vítězí kousek z roku 1981. Ten měl lepší atmosféru i prostředí. Remake zaujme jen počtem mrtvých, začátkem a několika „brutálními“ scénami – což je přesně to, co mu těch 50% přece jenom zachránilo.  


Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat