0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

7. 2. 2021

Sand Serpents (2009)

Uprostřed pouště musí americká jednotka čelit nejen nebezpečným bojovníkům Talibánu, ale i obřím písečným červům.


Ještě před zpáteční cestou z Afghánistánu do Států, je americká jednotka vyslána na svou poslední misi. Jejich cílem je prozkoumat a zajistit důl, který má mít pod kontrolou Talibán. Mají však smůlu, padnou do léčky a jsou zajati. Dojde však k výbuchu, který zavalí vchod do dolu a ke smůle všech zúčastněných probudí i cosi, co dosud klidně spalo v hluboko pod povrchem. Americkým vojákům se sice podaří osvobodit, jenomže nyní na ně kromě bojovníků Talibánu čekají i obří hladoví červi, kteří reagují na zvuk a vibrace…



Český název: Písečná smrt

Režie: Jeff Renfroe

Rok výroby: 2009

Délka: 90 min

Země: Kanada

 

Hrají:

Jason Gedrick...(Richard Stanley)

Tamara Hope...(Jan Henle)

Elias Toufexis...(Andrews)

Sebastian Knapp...(Oscar Kaminsky)

Andreea Coscai...(Isla)

...a další


Už když jsem uviděl, že za tímto filmem stojí  Maneater film series a Syfy mi bylo jasné, že tady rozhodně nepůjde o nikterak kvalitní podívanou (známe přece svoje lidi), takže jsem dle toho přizpůsobil i má očekávání. Tedy téměř nulová – to je vám asi jasné. Nicméně horory s válečnou tématikou u mne mají zelenou, protože jich je jako máku. Navíc mám rád sérii Tremors nebo pověsti ve kterých figuruje Olgoj Chorchoj, takže jsem ve skrytu duše tak nějak doufal, že by mi zdejší obří červi mohli udělat alespoň trošku radost.

 

Vizuálně nebyli červi úplně otřesní, bohužel to se už nedá říci o celém filmu. Většina děje se totiž točí okolo vojáků a dialogů mezi nimi a to už byla úplně jiná liga. Bohužel pralesní. Scénárista se snažil přijít s několika rádoby vtipnými hláškami, jenže ty se zcela míjely účinkem v té záplavě nudných konverzací mezi jednotlivými postavami (jejichž charakteristiky mimochodem taky za moc nestály). Když k tomu připočítám neustále se třepoucí kameru a hromadu hluchých míst, spokojený jsem tedy rozhodně nebyl.

 

Pořád mám ale jistou slabost pro tyhle ty céčkové monster braky, kvůli které se na ně i přesto dívám. Je však potřeba říci, že kvality tento film opravdu moc nepobral a pro většinu lidí tudíž půjde jen o zbytečnou ztrátu času. Je velká škoda, že ti obří červi nebyli využiti více a rozhodně se tvůrci měli soustředit více na akci, než na kecání. Na to však zřejmě nebyl rozpočet. Po stránce hereckých výkonů to taky nebyla žádná sláva. Ale tak to je vám asi jasné. Písečná smrt je tak bezesporu podprůměrnou záležitostí, která nám nabídne jen minimum alespoň trošku zajímavé podívané. I přesto všechno si však dovolím tvrdit, že jsem viděl ještě mnohem horší filmy. 


Hodnocení:

30%

Žádné komentáře:

Okomentovat