0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

5. 4. 2020

Zombieland (2009)


Ujetá zombie komedie, která svého času zabodovala u diváků opravdu hodně…


Svět jak ho známe, skončil a naší planetu ovládli zombie. Apokalypsa proměnila většinu lidské populace v krvelačné monstra a jen hrstka přeživších musí čelit každodennímu nebezpečí ve zpustošených městech i při putování krajinou. Jedním z nich je mladík „Columbus“, kterého udrželi při životě jeho vlastní pravidla a strach. Poté co je nucen opustit svůj byt se vydává do rodného města a tak se jednoho dne seznamuje z drsným zabijákem „Tallahasseem“, který zas pro změnu hledá své nejmilovanější cukrovinky Twinkies. Začíná tak jejich nejšílenější dobrodružství v životě, které okoření setkání s dvěma mazanými a vypočítavými sestrami „Witchitou“ a „ Little Rock“. Tato bláznivá čtveřice bude muset čelit nejen vzájemné nedůvěře, ale i zástupu zombie, které se jim postaví do cesty…



Režie: Ruben Fleischer
Rok výroby: 2009
Délka: 88 min
Země: USA

Hrají:
Woody Harrelson...(Tallahassee)
Jesse Eisenberg...(Columbus)
Emma Stone...(Wichita)
Abigail Breslin...(Little Rock)
Bill Murray...(Bill Murray)
Amber Heard...(406)
...a další


Nechci se neustále opakovat, ale jak už jistě víte, zombie žánr mi nikdy nepřirostl moc k srdci a já toto hororové odvětví prostě nemám rád. Občas se však pár filmů, které na mě udělali dojem (hlavně staré Romerovy kousky, nebo pár zombie komedií) a tento ujetý kousek je naštěstí jedním z nich. Dokonce si troufám tvrdit, že jsem si jej užíval od začátku až do konce a ani jsem u něj moc netrpěl. Což je v mém případě docela zázrak. I zde jsem samozřejmě našel pár slabších momentů, ale já se chtěl u Zombielandu hlavně bavit a to se i povedlo. I když…


Kdyby tam ovšem nehrál excelentní Woody Harrelson, bylo by to celé na hov…Právě tenhle típek byl ve svěží formě a už bylo na čase, aby zase ukázal, že je to pán herec – komik. Jeho postava byla vybroušeným diamantem mezi zombie killery. Jeho postava Tallahasseeho a její zvrácený smysl pro humor byli tím nejlepším na celém filmu. Hlavní hrdina Columbus mě totiž zas až tolik neoslovil – ale taky nebyl zrovna nejhorší. Emma Stone mě však zaujala spíše svým vzhledem, než hereckým výkonem a její filmová sestra už vůbec…Ale to je jen můj úhel pohledu.

Největší doménou tohoto filmu byly stejně trefné hlášky a scény, při kterých kosili zombíky (zvláště pak některé hlody ohledně nejlepších zabití ve světě – viz stará paní s pianem). Jako další plus vidím v přítomnosti Billa Murrayho, který se rovněž velkou zásluhou podílel na mém konečném hodnocení. Sice se tu moc neohřál, ale pasáž v jeho domě dokáže rovněž docela rozesmát a nabídnout velkou porci ujeté podívané. Nechybí ani emoce, vztek, několik sexuálních narážek a porce nadsázky u akčních scén – ale přesně tohle je to, co se mi na tomhle filmu líbilo. Prostě se nesmí brát moc vážně. Je potřeba se uvolnit, moc u toho nepřemýšlet nad logikou a dokážete si to užít…


Hodnocení:
70%

Žádné komentáře:

Okomentovat