0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

24. 2. 2020

Collector, The (2009)


Když si stejný dům vyhlédnou v jeden den obyčejný zlodějíček a sadistický vrah, je o brutální podívanou postaráno…


Bývalý kriminálník Arkin a jeho rodina se ocitají ve vážné finanční krizi, protože jeho nerozvážná žena si napůjčovala spoustu peněz u nesprávných lidí. Je proto nucen opět porušit zákon a vydává se krást do domu bohatého obchodníka, pro kterého v poslední době dělal pár údržbářských prací. Rodina měla odjet pryč a v trezoru se ukrývá cenný drahokam. Mělo jít o snadnou práci, jenže vloupačka se záhy změní v boj o holý život. Tu samou noc si totiž dům vyhlédl i sadistický vrah zvaný „Sběratel“, který se rád vyžívá v mučení a zabíjení lidí (potažmo celých rodin) a nastražováním rafinovaných pastí. Pro oba nezvané hosty tak nastává zvláštní situace – zatímco Arkin se snaží utéct, přežít a zachránit členy rodiny, kterou přišel okrást, pro Sběratele je mazaný zlodějíček velkou výzvou, jak obohatit svou sbírku…



Režie: Marcus Dunstan

Rok výroby: 2009
Délka: 90 min
Země: USA

Hrají:
Josh Stewart...(Arkin)
Juan Fernández...("The Collector")
Karley Scott Collins...(Hannah Chase)
Michael Reilly Burke...(Michael Chase)
Andrea Roth...(Victoria Chase)
William Prael...(Larry Wharton)
Daniella Alonso...(Lisa)
...a další


Tento film byl pro mne rovněž velkou výzvou. Hodně dlouho se vyhýbal mé pozornosti, ale konečně přišel na řadu a já se na něj docela těšil. Nejsem sice zarytým fandou SAW série, ale našel jsem v ní pár dobrých momentů a brutálních scén, které mi utkvěly v paměti a jelikož tento kousek pochází od stejných tvůrců (scénáristů) jako větší část dílů SAW, byl jsem rozhodně zvědavý, jakouže podívanou si pro nás přichystali tentokrát.

V konečném zúčtování to sice nebyla žádná bomba, ale i zde jsem si dokázal najít několik opravdu povedených pasáží a scén. Člověk se na to (film jako celek) musí však dívat dost s odstupem a hlavně se nerýpat v logice. Drsnější a brutálnější „verze Sám doma říznutá SAW“ totiž nabízí hromadu nelogických kiksů, u kterých se budete drbat na hlavě, ale zároveň i vcelku slušnou porci brutality – což se mi líbilo především. Z dosti nepochopitelných důvodů tu máme spoustu pastí, které dokázal Sběratel sestavit v rekordním čase, že i MacGyver a Kevin McCallister by pukli doslova závistí.

Řekněme si to na rovinu: nenudil jsem se, užíval jsem si všechnu tu brutalitu a dokonce jsem i fandil hlavnímu hrdinovi, ale žádného zázraku jsem se nedočkal. A trošku mě sralo to věčné pobíhání po baráku a fakt, že se o našem sadistickém vrahovi toho moc nedozvíme. Víme jen to, že si jej zahrál Juan Fernández (Krokodýl Dundee 2), že má masku na ksichtu a divné oči a to je tak vše. Navíc bych ocenil i propracovanější atmosféru. Tahle šlo totiž jen o účelovou brutálnější podívanou, která nasytí jen tak z poloviny a brzy budete mít zase „hlad“. Ono toho mučení tam zas až tolik nebylo a některé pasti zůstaly skoro nevyužity. I z toho důvodu se přikláním spíše k průměrnému ohodnocení.


Hodnocení:
60% 

Žádné komentáře:

Okomentovat