0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

10. 7. 2016

Všichni do jednoho (2007)

Pokus o natočení temné stránky reality show nedopadl sice na jedničku, ale úplný propadák to rozhodně není!

Šestice účastníků se dobrovolně přihlásila do reality show zvané Všichni za jednoho. Jejich úkolem je po dobu třiceti dnů a více společně vydržet v ponurém prostředí sklepení, jen s omezenými zásobami jídla a vody a společně vytvořit jakousi „imaginární rodinu“. Milionovou výhru získají všichni, ale to jen v případě, že nikdo předčasně neskončí. To však vzhledem k rozdílnosti jednotlivých soutěžících nebude nic lehkého, zvláště když mezi nimi brzy vznikají první rozpory a nikdo přesně neví, jak dlouho ještě musí vydržet. Vzrůstající ponorková nemoc a vzájemná nevraživost dokáží dělat divy i s těmi nejodolnějšími…



Režie: Karel Žalud
Rok výroby: 2004
Délka: 105 min
Země: Česká republika

Hrají:
Kateřina Janečková...(Kamila)
Miroslav Kolář...(Vladimír)
Alice Šnirychová...(Renáta)
Radek Zima...(Pavel)
Karel Zima...(Petr)
Miroslav Vrba...(Bautner)


Nebýt toho, že jsem na tento film narazil úplnou náhodou v jedné výprodeji DVD, asi bych se k němu ani nikdy nedostal. Matně si vzpomínám na období, kdy jsem si o něm přečetl jednu recenzi, ale nikterak mě obsah filmu nezaujal, protože reality show typu Vyvolení nebo Big Brother jsem nikdy moc nemusel. Nakonec jsem se však přece jenom odhodlal si film pustit a ani toho moc nelituju. Vlastně jsem od něj absolutně nic nečekal zvláště když jsem se dozvěděl, že režisér Žalud s ním nikterak závratně stejně neprorazil a o můj oblíbený hororový žánr se o to otírá jen velice okrajově. Byla velká škoda, že neměl dost prostředků film uvést ještě před všemi těmi reality show u nás. Možná by se na jeho dílo dívali lidi trochu jinak.

Menší rozpočet byl sice citelně znát i vidět na první pohled, ale v mých očích tento film nedopadl vůbec katastrofálně, jak o něm mnozí mluví. Jen ta stopáž byla zbytečně přemrštěná (zkrátit tak na přijatelných 80 minut a mohlo být vše OK.) a dle mého to bylo zbytečně moc ukecané. Hlavně když některé dialogy mi doslova lezli na nervy (to samé platí i o některých postavách). Každopádně v podobných pořad se stejně většinou objevuje výběr nejrůznějších retardů a exotů – takže to bylo vlastně v pořádku. Asi nejvíc mi vadila všudypřítomná zdlouhavost „všeho“, místo toho, aby se tu vybudovala pořádná atmosféra. A toho šlo docílit i s malým obnosem. Leč bohužel se tak stalo, až skoro na samotném konci. Ten se mi líbil asi nejvíc ze všeho.

Charakteristika jednotlivých postav byla docela pestrá – to bylo v pořádku, ovšem opět se musím vrátit k tomu, že některé dialogy a hlavně ty dlouhé debaty o ničem mi prostě lezli opravdu na nervy. Jako chápu, že režisér chtěl co nejdelší záběry (kvůli šetření materiálem a aby se nemuselo moc stříhat), ale v některých pasážích jsem měl co dělat, abych u toho prostě neusnul nudou. Prostě méně keců a více akce je mnohdy opravdu lepší!!! Takže když to nakonec shrnu všechno dohromady, je to rozhodně na české poměry zajímavý thriller, který má místy dobrou atmosféru i zajímavé (leč nepříliš známé herecké obsazení), jen si s tím chtělo ještě trochu více pohrát a hlavně to celé zkrátit. S přivřením jednoho oka dám alespoň průměrné hodnocení a to i díky Kateřině Janečkové.

Hodnocení:
50% 

Žádné komentáře:

Okomentovat