0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

28. 7. 2016

Snakehead Terror (2004)

 Občas se u hororů se zvířecí tématikou stane, že někdo přijde s něčím novým, ještě neokoukaným. Jenže jen málokdy to dopadne dobře. Což se bohužel u hadohlavců nestalo.

Před dvěma roky se v jezeře u jednoho malého amerického městečka přemnožili draví hadohlavci a museli být vyhubeni jedem. Rybolov a život místních obyvatel se pomalu vrátil do normálu, ale jen do doby než je nalezena na břehu jezera zdechlina psa a roztrhané tělo jejího majitele. Místní šerif James si myslí, že se do jezera musel dostat aligátor a chce zakázat koupání. To mu samozřejmě nechce dovolit místní starosta, ale dojde k dalšímu úmrtí. Tentokrát byl přímo před zraky mnoha lidí ve vodě napaden přítel šerifovy dcery Amber. Tomu nezbývá nic jiného, než na pomoc povolat bioložku Lori, aby se ujistil, že za vším skutečně stojí aligátor. V těle jedné z obětí byl nalezen zub, ale jak se ukáže, pochází z dravé ryby. Všem je jasné, že v jezeře musel přežít nějaký hadohlavec. Amber a zbytek její party se rozhodne pomstít kamarádovu smrt a vyrazí na lov. Jenže nikdo z nich nemá ani tušení, že v jezeře se skrývá mnohem větší nebezpečí a všichni se brzy ocitají v ohrožení života…



Český název: Znamení hada
Režie: Paul Ziller
Rok výroby: 2004
Délka: 92 min
Země: Kanada / USA


Hrají:
Bruce Boxleitner...(Patrick James)
Carol Alt...(Lori Dale)
Chelan Simmons...(Amber James)
Ryan McDonell...(Luke)
Juliana Wimbles...(Jagger)
...a další


Syfy Channel si pro nás připravil další ze své sbírky laciných monster filmů a do režisérského křesla usedl nepříliš úspěšný Paul Ziller. Jak to tedy mohlo asi dopadnout? No inu moc dobře ne, to mi tedy věřte. Tento céčkový film přitom nezačal vůbec špatně a já jsem rád přistoupil na tvůrčí nápad přijít s něčím novým. Už jsme tu měli přerostlé aligátory, žraloky, piraně a tak dravé ryby (hadohlavci) nevypadali vůbec jako špatný nápad. Zvláště když se občas skutečně stalo, že se někde přemnožili a začali ohrožovat celý místní ekosystém. Já měl tu smůlu, že jsem film viděl v češtině a naši překladatelé špatně označili filmové monstra jako murény, což ve skutečnosti vůbec nebyla pravda a i já jim skočil na lep.


Začátek filmu se nesl v pohodovém duchu klasických béček, kdy na sebe první mrtví nenechají dlouho čekat. Ani mi moc nevadilo, že jsem si musel chvíli počkat, než poprvé uvidím přerostlé hadohlavce. Atmosféra pomalu nabírala na obrátkách, tvůrci si prozatím vystačili jen s náznaky, ale potom přišla zlomová chvíle. Jakmile se totiž digitální ryby objevily v celé své kráse, doslova jsem se zhnusil a dobrá nálada šla do kopru. Začal jsem tvůrce doslova proklínat, že nezůstali jen u těch náznaků, protože hadohlavci se jim opravdu moc nepovedli. Zvláště pak ke konci filmu se nechali už unést úplně a já měl sto chutí tomu vlepit ODPAD. To jsem však neměl ještě ani tušení, že na nás čeká finální gigantická příšera!

Jak měl tento film dobře našlápnuto, tak ve své druhé polovině se z toho stalo jedno velké utrpení. Atmosféra šla stranou a celé mi to začalo připadat jako nepovedená parodie na monster / animal horory. Což je opravdu velká škoda, protože prvotní myšlenka se mi opravdu líbila. Objevilo se tu několik známějších tváří (tedy pokud sledujete béčkové horory, nebo scifi), ale ani jeden z herců mě nějak závratně svým výkonem neokouzlil. Jediným štěstím Snakehead Terror je fakt, že znám ještě mnohem horší filmy. Bohužel ani to však nestačí k tomu, abych tomu dal alespoň průměrné hodnocení.


Hodnocení:
30%

Žádné komentáře:

Okomentovat