0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

20. 10. 2019

Crawl (2019)


Alexandre Aja nám tentokrát nabízí zoufalý boj mladé ženy a jejího otce, nejen s přírodními živly, ale i skupinou hladových aligátorů…


Mladá dívka a nadějná plavkyně Haley je kontaktovaná svou sestrou, jestli nemá nějaké zprávy o jejich otci, který po rozvodu a odloučení s rodinou neprochází zrovna nejlepším obdobím. Stále žije v jejich domě na Floridě, kterou zrovna zasáhl hurikán Wendy a probíhá masivní evakuace. Haley se jej tedy vydává hledat a nedbá varování. Přírodní katastrofa nabírá na obrátkách a vyděšená Haley nalézá bezvládného a zle zřízeného otce ve sklepení domu. Hladina vody stoupá a na scéně se objevuje ještě něco mnohem děsivějšího, co jim zatarasí cestu. Skupina hladových a agresivních aligátorů…



Český název: Kořist

Režie: Alexandre Aja
Rok výroby: 2019
Délka: 87 min
Země: USA

Hrají:
Kaya Scodelario...(Haley)
Barry Pepper...(Dave)
Ross Anderson...(Wayne)
Jose Palma...(Pete)
Morfydd Clark...(Beth)
...a další



Mám velice rád tvorbu Alexandre Ajy, takže jsem se na jeho letošní novinku neskutečně těšil. Už Piraňu dokázal povznést na vyšší level, než se vůbec čekalo a teď si vzal na mušku i skomírající aligátoří/krokodýlí tématiku. Navíc mu po boku stál Sam Raimi – takže to snad ani nemohlo dopadnout zle. Tedy alespoň pro většinu diváků, i když se samozřejmě najdou i tací, které tento film moc neoslovil. Já však patřím k těm, kterým se Kořist líbila a to opravdu docela hodně.

Vůbec mi nevadilo, že se děj odehrává víceméně na jednom místě – zde z velké většiny ve sklepení a prostorách jednoho domu – tu a tam v jeho nejbližším okolí, protože se tvůrcům podařilo navodit vcelku přijatelnou atmosféru, která nás provází napříč celým filmem. Aligátoři nevypadali vůbec zle, jejich útoky taky nebyli nejhorší (i když je pravda, že to co přežili ti dva, bylo dost na pováženou), naštěstí jsme si to vynahradili při útocích na několik vedlejších postav, které se ve filmu objevily. A že se bylo na co dívat. Souhlasím však s tvrzením, že postupem času se začalo jaksi vytrácet napětí a spíše se soustředili na akčnost – což už mi tak po chuti nebylo. Stejně jako některé pasáže, kde se na můj vkus až zbytečně moc kecalo a řešili rodinné problémy hlavních aktérů.

Herecké obsazení však bylo v pořádku. Na to že jsem představitelku hlavní hrdinky Kayu Scodelario až dosud neznal, nevedla si vůbec špatně. Sice znám celou kupu charismatičtějších hereček, ale tak výkon předvedla slušný a nějak zvlášť mi nevadila. To samé platí i o jejím filmovém otci - Barry Pepper už několikrát předvedl, že patří mezi solidní (průměrné) herce, takže ani v tomto případě jsem neměl žádné námitky.

Kořist mi tak nabídla zajímavou podívanou, která sebou samozřejmě přinesla i několik chyb, ale jako celek mi nabídla slušnou podívanou, kterou jsem si dokázal opravdu užít. Aja nezklamal, takže v tomto případě se já uchýlím k lehce nadprůměrnému ohodnocení.

Hodnocení:
70% 

Žádné komentáře:

Okomentovat