0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

18. 5. 2015

Rohtenburg (2006)


Můžu tě sníst?

Americká studentka kriminální psychologie Katie si pro svou závěrečnou disertační práci v Německu vybere opravdu ožehavé téma. Zaujal jí příběh kanibala Olivera Hartwina, který se přes internet seznámil se svou dobrovolnou obětí jistým Simonem. Katie začne pátrat v minulosti tohoto pro většinu „ohavného“ činu, aby lépe pochopila osudové rozhodnutí obou mužů. 



Český název: Dobrovolná oběť kanibala
Režie: Martin Weisz
Rok výroby: 2006
Délka: 87 min
Země: Německo
Alternativní název: Grimm Love

Hrají:
Thomas Kretschmann…(Oliver)
Thomas Huber…(Simon)
Keri Russell…(Katie)
Marcus Lucas…(Felix)
Nikolai Kinski…(Otto)
…a další



Dodnes si pamatuju případ, v němž figurovalo jméno Armin Meiwes docela dobře. V té době jsem pomalu končil na střední a případ „internetového kanibala“ se probíral v médiích nejen v Německu, ale i u nás. I proto jsem byl po delší době rád, že jsem narazil na tento film, který se inspiroval tímto případem. Martin Weisz pro mě určitě není neznámým režisérem, ale to jenom díky tomu, že jsem měl možnost od něj nejprve vidět film The Hills Have Eyes II (2007) a na rozdíl od většiny ostatních jsem s ním byl spokojený.

To samé se dá říci i o tomto filmu, ovšem je zapotřebí zmínit několik důležitých (ALE)! Především je hodně důležité, aby k němu fandové hororového žánru nepřistupovali jako k „hororovému“ filmu, přestože je do tohoto žánru zařazený. Jde totiž o to, že hlavní kostra zápletky se sice točí okolo německého kanibala a jeho oběti, ovšem tvůrci se snažili celý film pojmout hlavně po dramatické stránce příběhu obou mužů, kteří v něm figurovali. Což se jim dle mého sice povedlo, ale k úplné spokojenosti mi tu pořád něco chybělo. Atmosféra místy nabídne skutečně ponuré momentky a to i díky vzpomínkovým scénám, ovšem najde se zde i několik pasáží, které dost nudily.

Jednou z příčin proč se tak stalo, byla i účast samotné studentky (Keri Russell), která mi do toho všeho moc nepasovala. Jediné co jí můžu přičíst k dobru, bylo ono puštění kanibalovy nahrávky. Toť ovšem vše. Dalším z důvodů bylo i to, že i já sám jsem patřil mezi ty diváky, kteří kromě ponurého příběhu očekávali i nějakou tu surovou (potažmo krvavou“ podívanou, ovšem marně. I proto jsem vás chtěl v úvodu recenze varovat před možným zklamáním. Nakonec to však tvůrci přece jenom ukočírovali do relativně zdárného – leč průměrného konce. Určitě však nelituji, že jsem film viděl. Když už pro nic jiného, tak herecký výkon Thomase Kretschmanna stál za to.


Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat