0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

28. 10. 2014

7500 (2014)


Tvůrce Nenávisti Takashi Shimizu a jeho nejnovější „let smrti“.

Let 7500 míří z Los Angeles do Tokia. Vše se zdá být zpočátku v nejlepším pořádku, jenže brzy nastanou první komplikace. Kromě děsivé turbulence a nefunkčních dýchacích masek se udělá jednomu z pasažérů nevolno a ani marný pokus o oživování jej nepřivede zpět k vědomí. Jeho smrt způsobí paniku mezi cestujícími první třídy, ale na příkaz kapitána letadla, jsou všichni přesunuti do ekonomické třídy. Tím však hrůza nekončí. Zanedlouho se začnou ztrácet další pasažéři, jiní mají podivné vidiny a jak se zdá, vše má nějakou spojitost s právě zesnulým a jeho podivnou panenkou „Shinigami“.



Režie: Takashi Shimizu
Rok výroby: 2014
Délka: 97 min
Země: USA / Japonsko

Hrají:
Ryan Kwanten …(Brad Martin)
Amy Smart…(Pia Martin)
Nicky Whelan…(Liz Lewis)
Jerry Ferrara…(Rick)
Leslie Bibb…(Laura Baxter)
…a další

Hodně lidí se na tento hororovou kousek z dílny tvůrce Ju-on (Nenávist) těšili a i já patřil mezi ně. Takashi Shimizu mě vždy dokázal okouzlit mistrně zvládnutou atmosférou a tak jsem si prostě musel jeho nejnovější kousek pořídit co možná nejdříve. Očekával jsem pořádnou porci mrazivého napětí, klaustrofobickou podívanou a hlavně solidní herecké výkony. Jenomže po skončení filmu jsem zůstal sedět s otevřenou pusou (to myslím doslova) a rozhodně se tak nestalo proto, že by byl tento film nezapomenutelným hororovým zážitkem. Ba spíše naopak. Tohle jako myslel Takashi vážně? Rozhodně se z toho dalo vytřískat mnohem více a to na všech „frontách“.


Zprvu to vypadalo na další tuctový akční thriller, kdy se letadlo dostane do potíží a na jeho palubě vypukne očekávaný zmatek. Popravdě i já bych si asi nezachoval chladnou hlavu, kdybych se dostal do silné turbulence a následně vedle mě umřel jeden z pasažérů. To do toho ještě nepočítám vadné dýchací masky. Jenže po hororu stále nebylo ani památky a jakožto „nadržený“ fanda toho žánru jsem musel překousávat nudné citové problémy jednotlivých postav, kterých tu bylo na můj vkus až příliš. Popravdě si mé sympatie nezískal vůbec nikdo a tak jsem začal nenápadně sledovat časomíru.


Když už se konečně začalo něco dít, vzalo to celé strašně rychlý a hlavně dost předvídatelný spád. Tvůrci se ani moc nesnažili zamaskovat profláknutou zápletku a tak jediné co se tu objevilo nového, byla ona panenka smrti „Shinigami“. Bohužel i tady šlo spíše o ojedinělý záblesk v jinak dosti slabém filmu. Po nějaké ponuré či snad děsivé atmosféře ani památky, lekacích scén by se tu dalo napočítat na prstech jedné ruky a to by vám ještě nějaký ten prstík zůstal skrčený. No a velkolepé finále se taky nekonalo.


Herecké výkony byli rovněž nemastné neslané. Od Amy Smart bych přece jenom očekával lepší projev, ale zřejmě byla dost svázána nevýraznou charakteristikou své postavy. Nicky Whelan coby novomanželka/mrcha měla taky zůstat raději u focení průhledných plavek do časopisů a tak jediné na co se dalo dívat, byly pohledné představitelky letušek. Jenže to je trochu málo. Hororový fanda zůstane zřejmě dost zklamán, když si uvědomí, že jediné co opravdu stojí za pozornost, byla ona umírající scéna na začátku filmu. Nevyužitý potenciál a docela velké zklamání mi nedovolí dát ani průměrné hodnocení.


Hodnocení:
40%

Žádné komentáře:

Okomentovat