0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

10. 3. 2014

Byzantium (2012)


Docela povedená upířina s netradiční zápletkou: Tomu říkám opravdová vzácnost…

Sledujeme „osudovou cestu“ dvou mladých žen, které nám postupně poodkrývají svůj nevšední příběh. Zatímco Clara se pohybuje ve špinavé společnosti prostitutek, pasáků, nadržených zákazníků a živí se svým tělem, Eleanor je tichá mladá dívka, která se lidí straní a jedinou její zálibou je psaní svých „pamětí“. Obě však pojí vzájemné pouto a děsivý „dar“, kvůli kterému musí často měnit místo svého pobytu. K přežití totiž potřebují lidskou krev a jelikož nestárnou, nechtějí aby lidé poznali, že jsou upírky. Musí se však mít na pozoru, před svou minulostí a hlavně upíří radou starších. Jejich přeměna totiž neproběhla podle „zákonů“ a ony se staly nežádoucími…



Český název: Byzantium: Upíří příběh
Režie: Neil Jordan
Rok výroby: 2012
Délka: 118. min
Země: Velká Británie / USA / Irsko

Hrají:
Saoirse Ronan …(Eleanor)
Gemma Arterton …(Clara)
Caleb Landry Jones …(Frank)
Sam Riley …(Darvell)
Warren Brown …(Gareth)
Daniel Mays …(Noel)
…a další

Rád se setkávám s netradičními filmy s neotřepanou zápletkou a Byzantium mezi ně určitě patří. Neil Jordan mne velmi mile překvapil svým přístupem a hlavně způsobem, jakým natočil tuto neobvyklou „upířinu“. Každou minutou jsem se víc a víc „zažral“ do tohoto dramatu s hororovou příchutí a to nejen díky neokoukanému příběhu, ale i hodně dobrým hereckým výkonům obou hereček. Především však musím ocenit prolínání dějových linií (současnosti a minulosti), díky kterým získala atmosféra to správné kouzlo a vůbec mi nevadilo, že se tu upustilo od zbytečného (leč mnou oblíbeného) násilí. Samozřejmě nejsme ochuzeni o několik krvavých okamžiků ani zde, ale Byzantium se snažilo na diváky zapůsobit především samotným vypravováním příběhu obou hrdinek. 



Na rozdíl od některých diváků jsem nebyl zklamán ani tím, že se tvůrci rozhodli nedržet se zažitých upířích charakteristických rysů „zlozvyků či slabostí“, jako je slunce, odraz v zrcadle, atd…Já chtěl opravdu už dlouhou dobu vidět něco „nového“ a jelikož Twilight mi to nepřinesl, jsem rád za tohle. Rovněž proměna v upíra byla velice zajímavá a tajuplný ostrov s vodopády, z nichž teče krev – toť nezapomenutelný prvek tohoto filmu. Především díky vynikající práci kameramana Seana Bobbitta, jsem tento film určitě neviděl naposledy. No a druhým důvodem je smyslná Gemma.


Gemma Arterton byla sexy už coby Mařenka ve filmu Hansel & Gretel: Witch Hunters, ale tady jí to slušelo díky všem těm upnutým korzetům a hlubokým výstřihům ještě víc. Neil Jordan prostě ví, čím diváka zaujmout a hlavně pak muže. Velmi dobře si vedla i Saoirse Ronan, které byla role nesmělé Eleanor ušitá přímo na míru. Jak matka, tak dcera však neměly moc dobrý vkus, co se chlapů týká, ale tak co už. Hnusák Caleb Landry Jones má však tu výhodu, že je alespoň průměrný herec a tady si nevedl vůbec špatně. Takže bylo mi ctí a chtělo by to více podobných filmů. Hororové dramata mi vůbec nevadí, pokud tedy přijdou s něčím novým a nebo alespoň ne moc okoukaným. 


Hodnocení:
70%

Žádné komentáře:

Okomentovat