0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

11. 6. 2022

Prey (2019)

Občas je lepší se nechat zavřít do blázince, než zkoušet terapii na zdánlivě opuštěném ostrově…

Mladík Toby se nedokáže vyrovnat se ztrátou svého otce a tak se přihlásí do speciálního nápravného programu, díky kterému by se mu to mohlo podařit. Na 3 dny bude zcela sám vysazený na jeden z malých ostrůvků poblíž Malajsie, kde jen s minimem zásob bude mít dostatek času, aby po rozmýšlel nad svým dalším osudem. Jenomže záhy poté, co zůstane na ostrově sám, se ukáže, že toto místo není tak zcela opuštěné, jak se myslelo, ba co víc, ostrov skrývá děsivé tajemství, které se za žádnou cenu nesmí dostat zpět do civilizace…



Režie: Franck Khalfoun

Rok výroby: 2019

Délka: 85 min

Země: USA

Alternativní název: SOLO

 

Hrají:

Logan Miller...(Toby Burns)

Kristine Froseth...(Madeleine)

Jolene Anderson...(Madeleinina matka)

Jerrica Lai...(Kay)

Phodiso Dintwe...(Cameron)

...a další


Režisér Franck Khalfoun pro mne není tak zcela neznámou, pár filmů jsem už od něj viděl (P2 a Maniaka), takže jsem si od něj sliboval další slušnou podívanou. Ani mě nějak neodradilo docela nízké hodnocení na internetu. Samotný námět se mi líbil, ostrovní hororové dramata s mysteriózní atmosférou mám celkem rád a tak nějak jsem v koutku duše očekával podobnou podívanou, jako tomu bylo u filmu Sweetheart ze stejného roku. Čehož se mi nakonec i přes nesouhlas většiny dostalo. Nečekal jsem zázraky, taky jsem je nedostal, ale i tak v tomto filmu vidím průměrnou kvalitu, která není určitě ztrátou času.

 

Hlavní hrdina Toby mi zrovna moc sympatický nebyl a tu jeho finální proměnu z loosera v Ramba jsem mu moc nežral. Podobné proměny z minuty na minutu prostě nemám moc rád. Za to jeho dva ženské protějšky – jo to byla jiná káva. Obě herečky docela sympatické, jejich pochmurné tajemství zajímavé – mysteriózní stvoření a ZLO v jedné osobě celkem slušně provedené – ani mi moc nevadilo, že se tu pracovalo spíše s náznaky a spousta důležitého se odehrála mimo záběr kamery, nebo ve tmě. Tvůrce dokázal alespoň v několika situacích navodit jakžtakž snesitelnou atmosféru a nebýt toho, že se v samotném závěru nechal zbytečně unést, mohl z toho být i dobrý film. Zaujala mě i samotná myšlenka a legenda o ZLU, které nesmí opustit ostrov. Škoda, že si s tím ještě více nevyhráli.

 

Hlavní doménou filmu je samozřejmě nádherné prostředí, kde se natáčelo. Pro tohle já mám vždycky slabost a ve finálním hodnocení i díky tomu přidám nějaké ty bodíky k plusu. Je vážně škoda, že se režisér nedokázal více odvázat, lépe zapracovat na závěru příběhu, nabídnout více brutality, no prostě dalo se z toho vymáčknout mnohem více.


Hodnocení:

50%

Žádné komentáře:

Okomentovat